onsdag 17. november 2010

Fransk eller ikke...French or not...

For et år siden startet jeg et stichery prosjekt, A christmas Wish,
et gratis mønster fra Gailpan designs.

One year ago, I startet stiching "A Christmas Wish",
a free pattern by Gailpan designs.
Jeg har nå sydd 5 av 9 broderier i denne serien.
Men, de franske knutene har jeg hatt litt problemer med.
Her har jeg måttet ty til juks.


I have now stiched 5 out of 9 sticheries.
But, I do have some problems with the French Knots.
I have been cheating.
På "hope" vises de kun som en bitteliten prikk
(ser ikke fransk ut i det hele tatt!)
På "peace"prøvde jeg å snurre litt ekstra, men det ble ingen knute.
Men så fant jeg denne videoen på youtube:


On "hope" they`re just a tiny dot
(don`t look French at all!)
On "peace" I tried to turn the tread a litle more, but still no knot.
Then I found this video on youtube:


Så enkelt var det!
So Simple!



Jeg lar "hope" og "peace" være som de er.
Men fra nå av kan jeg lage ekte franske knuter.


I`ll leave "hope" and "peace" as they are.
But from now on, I do real French Knots.

1 kommentar:

  1. Så lekre disse ble. Gleder meg til å se prosjektene dine ferdig. Ble inspirert til å prøve å lage dem en gang.
    Ha ei flott uke, kanskje vi kunne møtes til uka?

    klem ¤

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...