onsdag 26. januar 2011

Mug Rugs med maskinsydd lukkekant

 For en tid siden fant jeg bloggen til TLC STICHES.
Her var det en tutorial 
på hvordan man syr maskinsydd lukkekant.
Har prøvd å sy lukkekant med maskin før,
men synes ikke dette ble pent.
Til denne lukkekanten skal man bruke to forskjellige stoffer.
Et til lukkekanten, og et i en kontrastfarge som danner
en smal stripe på innsiden av lukkekanten.
For å teste dette har jeg sydd et par Mug-Rugs.

I found a wonderful tutorial at TLC STICHES,
how to sew a faux piped binding, by machine.
To try this out, I have sewn two Mug Rugs.
Først en i brunfarger.
Var litt unøyaktig her (bl.a. med skjøten)
 så den ble jeg ikke helt fornøyd med.

 Så sydde jeg en ny, øvde meg litt med stoppefoten,
og passet godt på å være nøyaktig med lukkekanten.
 Ble mye mer fornøyd!
Synes den lille kanten på innsiden av lukkekanten gir en fin effekt!
Denne fremgangsmåten kommer jeg garantert
til å bruke flere ganger.
Tenk, ingen håndsøm- og pent resultat!
Hvis du vil prøve dette, finner du en kjempeflott beskrivelse her:

If you want to try this, you find a wonderful tutorial here:

Kos deg med denne!
Have fun!

4 kommentarer:

  1. Takk for at du deler denne linken.Det at det er to farger kan utgjøre "det lille ekstra". Flotte Mug Rugs forresten ;o))

    SvarSlett
  2. hmm, det må jeg sjekke nærmere. Takk for tips. Fine krusmatter og veldig kjekk måte å bli kvitt rester på.

    SvarSlett
  3. Så stilig dette blei. Må nok prøve det ut en gang
    ;-)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...