mandag 3. august 2009

Avstandsforelskelse

Ja, her på bloggen har det vært stille en stund nå. Har jo ferie nå, så da er det mangt og meget å holde på med. Noen turer har det blitt. Og flere englemaskesjal har det også blitt.
Tenkte at det her på bloggen ville handle mest om håndarbeide, men på denne tiden av året er det deilig å kunne benytte de lyse kveldene til turer . Særlig når været er så bra som nå. Derfor er det nok litt overvekt av fjellbilder for tiden.
Det er et fjell som spesielt har fanget min interesse, Møysalen, Hinnøyas høyeste fjell med sine 1262 m.o.h. Det er nesten som om det står der og roper på meg.
...fra Sætertind..... ......fra Horntindan......
...fra Litjhornet.....
...fra stien til Toralfsbu. På høsten......

...og på sommeren..
Der står det og lokker. Og til slutt blir det nesten som en avstandsforelskelse.

Vet jo at dette fjellet er krevende.......
.. at det er bratte partier som kan sette høydeskrekken på prøve.
... at det tar mange timer å gå...
....at sneen kan være isete og glatt.
Likevel føler jeg en sterk dragning mot dette majestetiske fjellet som står der og lokker. Så utrolig vakkert, og med en utsikt jeg bare kan forestille meg.
På onsdag har jeg en date med dette fjellet. Da kommer jeg og hilser på, sammen med noen andre fjellfolk.
...kjenner pulsen øker bare ved tanken.......




1 kommentar:

  1. Så utrolig flotte turer du har vært på. Gleder meg til å se bildene fra Møysalen.

    Tipper du får brukt kjolen din nå i finværet
    ;-) Fortsatt god sommer

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...